text.skipToContent text.skipToNavigation

Frågor och svar

Bli kund / ansök om webbkonto

Hur blir jag kund hos Tappers Stål?

Om du vill bli kund till Tappers Stål behöver du ansöka om det här. Efter att du skickat in din ansökan, kommer vi att kontakta dig. Ansökan kommer att behandlas inom ett par dagar. Vid en ansökan tas alltid en kreditupplysning på företaget.

Hur skapar jag ett webbkonto hos Tappers Stål?

Om du redan är kund till Tappers Stål kan du börja använda vår kundportal när du fått dina inloggningsuppgifter. För att få dina inloggningsuppgifter behöver du ansöka om det här. Efter att du skickat in din ansökan, skickar vi dig uppgifterna inom ett par dagar.

Vanliga frågor om leverans

Jag har frågor om min leverans från Tappers Stål. Var vänder jag mig då?

För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt. Alternativt så kontaktar du oss mail eller telefon så hjälper vi dig.

När får jag de varor jag beställer från Tappers Stål?

Det varierar beroende på leveransort, generellt har vi stopptid kl 12.00.

Jag har inte fått min order, vad gör jag?

För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt. Alternativt så kontaktar du oss mail eller telefon så hjälper vi dig.

Jag vill reklamera en produkt jag köpt från Tappers Stål, hur gör jag?

Om du har ett konto i Tappers Ståls kundportal, gå in i Mina ordrar, sök reda på din order och skapa därefter en avvikelserapport. Det underlättar om du skickar med en bild om det är en skada. Alternativt kontakta oss mail eller telefon så hjälper vi dig. Du kan också logga in i portalen, klicka på ditt namn och klicka på kontakta kundsupport.

Kan jag hämta mitt material själv på ert lager?

Du är välkommen att hämta ditt material på vårt lokala lager i Falköping. Har vi beställt hem ett material till dig så kontaktar vi dig när ditt material finns att hämta upp. Vårt lager är öppet måndag-torsdag: 07:15-16:00 samt fredag: 07:15-14:00.

Vanliga frågor om produkter

Jag har frågor om en produkt, vem kontaktar jag?

För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt. Alternativt så kontaktar du oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. 

Hur tar jag reda på vilka produkter som finns lagerfört lokalt på ert lager i Falköping?

När du söker efter produkter på vår hemsida/kundportal och antingen befinner dig på en kategorisida eller en produktsida, bockar du i "Lokalt lagerförda varor". Då visas de produkterna/varianterna som finns tillgängliga lokalt på vårt lager.

Vanliga frågor om Tappers Ståls kundportal

Vilka webbläsare fungerar bäst i Tappers Ståls kundportal?

Vi stödjer inte längre webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webb-teknik. Därför rekommenderar vi att istället använda sig av någon av följande webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari.

Jag vill handla i Tappers Ståls kundportal, hur gör jag?

Som befintlig kund till Tappers Stål fyller du i en kontoansökan som du hittar här. Om du är en helt ny kund till Tappers Stål ansöker du om att bli en kund här.

Hur loggar jag in i Tappers Ståls kundportal?

Klicka på "Logga in" högst upp till höger på sidan. Ange din e-postadress och ditt lösenord. Om du saknar inloggningsuppgifter klickar du på "Ansök om kundkonto" i huvudmenyn för att skapa ett nytt konto.

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

Klicka på "Logga in" högst upp till höger på sidan. Klicka därefter på länken "Jag har glömt mitt lösenord" och följ instruktionerna. Därefter skickas nya inloggningsuppgifter till den e-post adress du valde när du registrerade dig.

Kan jag lägga till ny en godsmottagare?

Tappers Stål skapar godsmottagare som du sedan kan välja innan du skickar in din order. Vill du skapa en ny godsmottagare, kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Kan jag ändra i eller lägga till något till en befintlig order om jag kommer på något i efterhand?

Har du fått en orderbekräftelse kan du inte göra ändringar på egen hand. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Kan jag lägga till specifika önskemål till min order eller orderrad?

Ja, du kan lägga till specifika transport- och märkningskrav, t.ex. krav på kranbil.

Hur kan jag avbeställa en bekräftad order?

Annulleringar kan endast göras enligt gällande försäljningsvillkor. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport.

Vilka dokument finns tillgängliga online via Tappers Ståls kundportal?

Via Mina ordrar kan du söka och hämta ordererkännande, följesedel, faktura och certifikat. Via Mina offerter kan du ladda hem offerter.

Hur kan jag radera min personliga information?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig att ta bort dina uppgifter i vårt affärssystem och i vår kundportal.

Hur använder jag snabborder-funktionen?

Om du redan på förväg vet vilka artikelnummer du ska beställa kan du använda Snabborder-funktionen. Den använder du genom att logga in i portalen och klicka på Snabborder längst upp på sidan.

Inne i snabborder skriver du in önskat artikelnummer och klickar på ”Sök efter produkt”. Om artikelnumret är korrekt, dyker produkten upp och du kan enkelt lägga till den i din varukorg. Ett perfekt sätt att arbeta på när man ska beställa ett flertal produkter från en redan förutbestämd lista.

Hur hittar jag mina företagsspecifika priser?

I inloggat läge kan du se dina företagsspecifika priser efter att du fyllt i önskad kvantitet. Kostnad för emballage och frakt tillkommer.

Jag hittar inte produkten jag letar efter, vad kan jag göra?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Hur får jag materialcertifikat för mina order?

Du anger på varje orderrad om certifikat önskas. Certifikatet kan du sedan hämta i sidan för Mina ordrar.

Vanliga frågor om fakturor och ekonomi

Var kan jag se min senaste faktura?

När du loggar in på Mina sidor finner du Mina ordrar i menyn. Där kan du söka på, ordernummer, mitt ordernummer och datum. På varje order kan du välja att ladda hem faktura genom att klicka på dokument. Har du som befintlig kund inget login till vår kundportal, kan du ansöka om det alternativt kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

Jag behöver en fakturakopia, hur gör jag?

Om du är inloggad, kan du söka på fakturor under Mina ordrar. Om du inte är inloggad kan du automatiskt ansöka om det här. Skriv in ditt fakturanummer så skickar vi automatiskt fakturakopia till fakturamottagarens e-postadress.

Vart vänder jag mig med fakturafrågor?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport.

Var vänder jag mig vid garantiärenden?

Om du har ett konto i vår kundportal, gå in i Mina ordrar, sök reda på din order och skapa därefter en avvikelserapport. Det underlättar om du skickar med en bild om det är en skada. Alternativt kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

Jag har en kreditnota som jag vill få utbetald och har ingen faktura att kvitta den mot, hur gör jag?

Kontakta vår kundreskontra via kreditavdelning@handelsstalsgruppen.se och ange kundnr, kreditnotanr samt vilket BG/kontonr du vill ha den utbetalad till.

Kan man få elektroniska fakturor från Tappers Stål?

Ja, vi hanterar olika format för elektronisk fakturering. Du har även möjlighet att få dina fakturor via e-post. Genom att beställa fakturorna direkt till din e-post kan du enkelt spara dina fakturor i PDF-format där du vet var de finns. Du sparar samtidigt på miljön genom att använda mindre papper och färre posttransporter. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

Kan jag som privatperson handla hos Tappers Stål?

I vår kundportal/webshop kan bara företag handla. Men du som privatperson kan komma in till vårt kontor och betala med kort. 

Kontakta oss idag

Vi på Tappers erbjuder hög service och rådgivning vid val av material och logistiklösningar. Vad kan vi göra för dig?

Kontakta oss!
Stäng Snabborder
Stäng Bearbetningsalternativ

Välj kapningstyp

Notera: Pris för kapning och ytbehandling tillkommer i varukorgen.
Stäng Leveransalternativ
Valt datum Delleverans möjlig


Logga in

Jag har glömt mitt lösenord

Det glädjer oss att du vill bli kund hos oss. För att du som företagskund ska kunna handla av oss behöver du ansöka om ett kundkonto.

Ansök om kundkonto

*Notera att vi enbart säljer till företagskunder, tyvärr ej till privatpersoner. Ansökningar utan organisationsnummer kommer ej att behandlas.